Wie zijn de kippetjes dan?

 

Anouschka Peterink 

Anouschka heeft zich na haar studie communicatie de afgelopen 20 jaar gespecialiseerd in pr, branding, tekstschrijven en creatief denken. Na haar studie werkte ze vijf jaar voor de band Volumia!. Op dat moment één van de populairste Nederlandse bands, die hit na hit scoorde en voortdurend in de belangstelling stond. Daar raakte ze door de mediawol geverfd. Daarna was ze bij Kosmos Uitgevers 10 jaar lang verantwoordelijk voor pr, marketing en het bouwen en bewaken van merken als Jamie Oliver, Guinness World Records, Herman den Blijker, Gordon Ramsay, Oei ik groei en National Geographic. Met deze ervaring op zak broedt ze nu op plannen, strategieën, events en teksten voor een gevarieerd scala aan opdrachtgevers.

Suzan en Heilina vinden haar creatief, to the point, ondernemend, origineel, verbindend en doortastend.

 

Suzan Schapendonk

Suzan heeft na haar studie Media & Informatiemanagement 15 jaar lang bij verschillende uitgeverijen gewerkt. Ze was als uitgever verantwoordelijk voor succesvolle uitgaven van onder andere Jamie Oliver, Donna Hay en De Zilveren Lepel. Bij Uitgeverij Unieboek | Het Spectrum stond ze aan het hoofd van het Lifestyle fonds, in charge of het uitgeefbeleid op zowel creatief, inhoudelijk, strategisch en financieel vlak. Het maken van boeken met mooie foto’s en onderscheidend design is haar specialisme. Ze kan haar ei kwijt in conceptontwikkeling, persoonlijke begeleiding, het samenstellen van topteams, het verzinnen van creatieve oplossingen binnen elk budget en planning.

Anouschka en Heilina vinden haar flexibel, georganiseerd, sociaal, grappig, creatief en een netwerker.

 

Heilina Kloosterboer 

Heilina deed eerst de Pabo en studeerde daarna Letteren aan de Universiteit van Tilburg. Na een jaar rugzakreizen rolde ze het uitgeefvak in. Als projectleider van methodes voor het basisonderwijs is haar de kunst van het maken én realiseren van complexe planningen bijgebracht. Na acht jaar maakte ze de overstap naar Kosmos Uitgevers, en leerde Anouschka en Suzan kennen! Ruim tien jaar maakte ze met veel plezier toffe reisboeken, werkte ze met merken als Wat & Hoe, Lonely Planet en National Geographic, was verantwoordelijk voor het uitgeefbeleid en omzet van het reisfonds, bokste het voor elkaar om in een krimpende markt in de zwarte cijfers te eindigen. Nu scharrelt ze rond in de broedplaats, begeleidt diverse projecten, altijd resulterend in mooie producten als boeken, tijdschriften, promotiefilmpjes, en websites.

Suzan en Anouschka vinden haar betrouwbaar, gestructureerd, doelgericht, inlevend en serieus grappig.